Vi har flere forskellige typer veterantog, de to typer vi har i drift er:
Damptoget som i dag fremstår som et tidstypisk DSB sidebanetog anno 1951. Sådan så nogle af togene ud på f.eks. Nordvestbanen (Roskilde - Kalundborg) og Slagelse - Værslev banen i starten af 1950`erne Motortoget består af et tidstypisk privatbanetog anno 1926. Sådan så de ud hos langt de fleste privatbaner. De første triangelvogne kørte med passagerer fra 1924 og den sidste motorvogn holdt sig på sporet indtil 1984, hvor den blev overtaget af VSVT.

Veterantoget ved Viskinde mellem Svebølle og Værslev 29. juli 2006
K 564 - Eh 6762 - Cu 4060 - Cu 4130 - Cy 4640 - Cu 4011

Damplokomotivet DSB K 564 er bygget i 1899 og blev oprindeligt brugt til eksprestog. I 50`erne var brugen af K-maskinerne dog stærk på retur, da DSB havde fået motorvogne og diesellokomotiver. Personvognene er af forskellige typer af DSB`s dengang berygtede rystevogne som blev leveret i perioden 1912 - 1924. Rystevognene blev bygget i en periode hvor DSB manglede siddepladser i togene og ikke tænkte så meget på komfort. Samtidigt skulle det være en billig løsning. Vognene blev dog også hurtigt upopulære blandt de rejsende. Der blev gjort forskellige ting for at forbedre vognenes fjedersystem, men problemerne blev aldrig løst til publikums tilfredshed.

Vognenes nuværende litreringer stammer fra 1941, hvor DSB gennemførte en omlitrering af samtlige vogne.

Vognenes udvendige teaktræs beklædning var oprindeligt lakeret med klar lak, men i starten af 50`erne blev de malet i den rød-brune farve de har nu. På dette tidspunkt var vognene kun i brug på sidebanerne og ved spidsbelastninger på hovedbanerne. Sidst i 50`erne ophørte vognene med at køre i daglig drift og senere blev adskillige af dem ombygget til andre formål f.eks. som togførervogn til godstog eller mandskabsvogn for signalvæsenet.
Vognenes åbne endeperroner er populære